Sunny Training

 
Driedaagse Feedback Training

In dit programma staan we stil bij de diverse leerwensen van de individuele medewerker en bij de overstijgende behoefte van het team. Dit betreft een intensief programma voor medewerkers die grote moeite hebben om voor zichzelf op te komen of juist wel voor zichzelf opkomen, maar daarbij de relatie met de ander brouilleren. We oefenen met een gevarieerd aanbod van situaties waarin het belang van feedback geven naar voren komt. Zo vertelde er eens een medewerker die werkzaam was bij een gemeente, dat hij zich geweldig stoorde aan zijn collega bij hem op de kamer. De betreffende dame had de gewoonte ontwikkeld om tegen haar computerscherm te praten en daarbij soms ook boos te worden als er een programma vastliep. Gelukkig kon de medewerker dankzij onze praktische oefeningen zijn collega vertellen wat er storend was aan haar gedrag zonder dat de werkrelatie daardoor schade ondervond. De training bestaat uit twee achtereenvolgende dagen intensieve training met expliciete werkopdrachten voor de weken na de training. De derde trainingsdag is een maand later waarin we oefenen met de situaties die in de praktijk zijn gebracht. Voor meer informatie, neem contact op!

 
Tweedaagse Feedback Training

Voor medewerkers met enige ervaring in 'feedback geven' die zich hierin graag verder willen ontwikkelen hebben wij de tweedaagse feedback training ontwikkeld. We oefenen conflicthantering. We helpen medewerkers met het uitspreken van emoties en gedachten vanuit “ik”. We oefenen met situaties waarin feedback goed van pas komt. Een medewerker die werkzaam was bij een callcenter van een zorginstelling, vertelde ons dat zij last had van een collega die vaak te laat kwam. Doordat haar collega telkens te laat verscheen, nam de betreffende medewerker alle binnenkomende telefoongesprekken in haar eentje aan. Met als gevolg dat ze vreselijk gestrest werd. Dankzij de oefeningen in onze training is het haar goed gelukt om haar collega aan te spreken op haar gedrag. Hierdoor werd ze relaxed en bleef de onderlinge verstandhouding goed. Ze bespraken samen wat de oorzaak van het te laat komen was en welke oplossingen ze samen konden bedenken. Elkaar feedback geven en feedback ontvangen zorgt ervoor dat werkrelaties groeien en bloeien en daarvan wordt iedereen blij! Bel ons voor meer informatie over de tweedaagse feedback training.

 
Eendaagse Feedback Training

Voor medewerkers die van zichzelf al een assertieve houding hebben ontwikkeld en hierin nog verder willen groeien is onze eendaagse training ontstaan. We oefenen tijdens deze dag in het versterken van assertiviteit versus sub assertief en agressief gedrag. Waar ligt de grens en welk gedrag ervaar je bij jezelf en bij de ander? Hoe spreek je een ander aan, welke woorden gebruik je en welke valkuilen tref je aan? Een medewerker die werkzaam was bij een deurwaarderskantoor vertelde dat ze zich stoorde aan haar collega die vaak aan het roddelen was. Ze vond de sfeer daardoor niet veilig en vond het erg onprettig om allerlei verhalen te horen over haar collega’s. Door de oefeningen in onze training was ze in staat om haar collega aan te spreken op het roddel-gedrag. Het was geen makkelijk gesprek en er is ook wel een traantje weggepinkt. Maar het eindresultaat was wel dat de roddelende collega begreep wat haar gedrag opriep bij de ander. Ze begreep wat haar gedrag opriep bij anderen en zorgde voor onveiligheid. Ze kon beter rechtstreeks iemand aanspreken dan achter de rug van collega’s om haar ergernis te uiten. De eendaagse training helpt bij dit soort situaties. Een praktische handzame hands-on training! Neem contact met ons op voor meer informatie.

 
Workshop Feedback

Wij noemen dit de PowerShot Training. Oftewel: in een korte tijd intensief oefenen met situaties uit de praktijk. Deze training is voor medewerkers die al kennis hebben over feedback en ervaren zijn in het geven en ontvangen van feedback. Voor medewerkers die zich graag willen verbeteren in hun aanpak en in een luchtige sfeer prangende situaties willen leren uitspreken. Een medewerker uit de PowerShot training nam ons in vertrouwen over de werkrelatie met haar leidinggevende. Het stoorde haar dat haar leidinggevende niet reageerde op emails. Hierdoor stagneerde haar werk regelmatig. Ze had zelf de situatie al eens met hem besproken maar er trad helaas weinig verbetering op. Voor haar was de maat vol. Ze dacht er zelfs over om ander werk te gaan zoeken. Wij hebben met deze medewerker geoefend hoe zij dit probleem ter sprake kon brengen en hoe zij ervoor kon zorgen dat prettig kon worden samengewerkt. Samen hebben we oplossingen gevonden die ze mee naar de praktijk kon nemen. Feedback geven en ontvangen is essentieel en helpt alle medewerkers om hun samenwerking te verbeteren. Daarvan zijn wij overtuigd! Voor meer informatie kun je contact opnemen.

Feedback Training op maat
 

Speciale verzoeken zijn altijd welkom bij Sunny Training. We luisteren goed naar uw ideeën en verwachtingen en bieden daarbij uiteraard advies. Vervolgens ontwikkelen we een mooi programma op maat, dat naadloos aansluit bij uw leerwensen. Geef u en uw medewerkers de kans om te groeien en te stralen en neem contact op met Sunny Training met uw vraag!

  • LinkedIn Social Icon

Contact

Oude Rijksstraatweg 11

7391 MA Twello

06-10484901

Praktische informatie:

KvK: 28106033

IBAN: NL84ABNA0604644183

Sana Keurmerk.jpg